Piksel firmy Meta może rejestrować cały ruch na stronie internetowej oraz zdarzenia, takie jak na przykład:
Dzięki temu można precyzyjnie kierować reklamy do wybranych użytkowników oraz tworzyć grupy podobnych użytkowników (pod względem płci, zainteresowania , wieku) do tych, którzy np. dokonują zakupów w sklepie.
piksel firmy Meta jest niezbędny aby tworzyć kampanie remarketingowe na Facebooku.
Aby go stworzyć należy:
W Menagerze zdarzeń odnajdź zielony znak PLUS i kliknij dodaj nowe żródło danych.
Kliknij w źródło "Internet" i kliknij połącz. Teraz będziesz miał do wyboru klika opcji:
W Menagerze zdarzeń odnajdź zielony znak PLUS i kliknij dodaj nowe żródło danych.
Kliknij w źródło "Internet" i kliknij połącz. Teraz będziesz miał do wyboru klika opcji:
Możesz dokonać wyboru
My zainstalujemy sam piksel Facebooka. Możemy to zrobić na kilka sposóbów:
Załóżmy, że GTM jest już zainstalowany na Twojej stronie. Teraz wystarczy konfigurować piksel korzystając z integracji partnerskiej. Jest to bardzo szybki sposób. Nie powinien sprawić problemu. Wybieramy więc opcję "użyj integracji z partnerem". Ukaże się nam okno z wieloma partnerami (Joomla, Magento, Drupal, WooCommerce, WordPress... a co najważniejsze z Managerm Tagów Google)
W instalatorze będziesz musieć zalogować się do konta GTM i wskazać kontener. Następnie należy się "przeklikać", niezmieniając ustawień domyślnych. I to wszystko.
Poprawnie zainstalowany piksel potrafi zbierać zdarzenia. Po jego prawej stronie pojawi się zielona kropka. A gdy wejdziemy w zakładkę Przegląd piksela zobaczymy wykres, podobny do tego jak niżej:
Wdrożenie piksela to dopiero początek prawdziwej przygody z reklamami na Facebooku. Od 2021 roku piksel można uzupełniać tzw. API konwersji. API eliminuje konieczność zbierania plików cookies i kiedy to cookie nie będą już wspierane, będzie jedyną metodą na śledzenie zachowania użytkowników.
Wdrożenie piksela umożliwia prowadzenia działań remarketingowych na bardzo zaawansowanym poziomie w tym reklam dynamicznych, bardzo precyzyjnie kierowanych do utworzonych na podstawie piksela grup odbiorców.
Magni dolores eos qui Ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet