
4 podstawowe kwestie abyś mógł tworzyć zwycięskie reklamy na Facebooku
2022-05-24
Budowanie kampanii reklamowych opartych o niestandardowe konwersje na Facebooku
2022-06-09Reklama Performance Max ma za zadanie wyświetlać reklamy w takich miejscach aby realizować konwersje i zadane cele marketingowe. Robi to automatycznie wykorzystując uczenie maszynowe, nie mamy więc wpływu na miejsce, gdzie się będzie wyświetlać. Nasze reklamy będą wyświetlały się w całej sieci reklamowej Google.
Performance Max w Google Ads
Tworzymy nową kampanię wybierając Nowa kampania i przycisk "Utwórz kampanię bez podpowiedzi dotyczących celu".

W następnym oknie określamy typ kampanii jako "Performance Max".

Następnym krokiem jest wybór konwersji, których chcemy użyć do optymalizacji kampanii. Z listy wszystkich wcześniej skonfigurowanych przez nas, wybieramy te które są dla nas najbardziej istotne.

Kampania Performance Max
- wykorzystuje automatyzację, aby skutecznie znajdować klientów dokonujących konwersji. Kampania Performance Max wykorzystuje cele, aby znaleźć potencjalnych klientów (także nowych) we wszystkich sieciach Google. Performance Max automatycznie testuje i tworzy najskuteczniejsze reklamy dla każdej sieci. Zaleca się aby kampania Performance Max była włączona przynajmniej 6 tygodni.
Budżet i ustawianie stawek
W pierwszym kroku należy wpisać średnią, dzienną kwotę przeznaczoną na reklamy. Dzienna kwota wydana prze Google może być niższa lub wyższa od tej zadeklarowanej. Jednak w ciągu 30 dni, suma kosztów poniesionych na reklamę nie będzie wyższa niż iloczyn dni wyświetlania reklamy i zadeklarowanej dziennej kwoty.
Określanie stawek
W drugim kroku określamy w jaki sposób chcemy być rozliczani, czy za konwersję, czy za wartość konwersji. Warto też samemu określić docelowy koszt działania.

Pozyskanie klienta
W kolejnym kroku możemy zdecydować, czy reklamę chcemy wyświetlać wyłącznie nowym klientom czy także tym którzy już nas wcześniej odwiedzili.
Aby reklama była wyświetlana nowym klientom musimy dysponować listą klientów, która zawiera co najmniej 1000 odbiorców.

Ustawienia kampanii
W sekcji Ustawienia kampanii, powinniśmy określić miejsce w którym dochodzi do największej liczby konwersji.

Grupa komponentów
W kolejnej sekcji należy dodać zasoby - grafiki i teksty. Na tej podstawie systemy uczące się będą konstruować i testować reklamy w celu uzyskania jak najlepszych konwersji. Należy przyjąć zasadę, że jedna grupa to zbiór komponentów potrzebnych do stworzenia wyłącznie jednej oferty.

Sygnał dotyczący odbiorców
Dzięki sygnałowi dotyczącemu odbiorców kampania Performance Max może określić użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Sygnał może obejmować Twoje dane (dawniej listy remarketingowe i listy kierowania na listę klientów) oraz segmenty niestandardowe (dawniej niestandardowi odbiorcy). Performance Max używa Twojego sygnału, aby znaleźć nowych użytkowników o zbliżonych lub silniejszych zamiarach i uzyskać więcej konwersji w wyszukiwarce, sieci reklamowej, sieci partnerów wideo oraz innych usługach.

To wszystko, w kolejnym kroku przestawione zostanie podsumowanie, zasugerowane ewentualne poprawki. Kiedy będziemy gotowi wciskamy niebieski przycisk Opublikuj kampanię.
Performance Max - Podsumowanie
Kampanie Performance Max wykorzystują nauczanie maszynowe w celu uzyskiwania pożądanych rezultatów. Im więcej danych dostarczymy tym rezultaty będą lepsze i szybciej je osiągniemy.
Aby przyśpieszyć optymalizację należy oddawać sygnały dotyczące odbiorców (czyli na przykład stworzyć i dodać segment odbiorców, uprzednio utworzoną listę klientów etc.).
Kampania powinna trwać minimum 6 tygodni aby systemy uczące się mogły się wyszkolić i odpowiednio zoptymalizować rezultaty.
OUR BLOG
Przeczytaj pozostałe artykuły na stronie.
Don’t wait and start
your own project with us today

Happy users

Installed apps
Magni dolores eos qui Ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet