Jeśli naszym celem reklamowym jest zebranie leada, subskrypcji, pobrania e-booka to jednym z rozwiązań będzie stworzenie niestandardowej konwersji (przejście na stronę z podziękowaniem po zebraniu leada), zaprojektowanie reklamy w systemie Meta (Facebook, Instagram, Messenger, etc.) tak aby reklama koncentrowała się na wyświetlaniu się osobom, które najchętniej zrealizują ten cel reklamowy. Zaczynamy!
Aby niestandardowe zdarzenie należy mieć uprzednio zainstalowany piksel firmy Meta. Jak zainstalować piksel Facebooka za pomocą Google Tag Managera pisałem tutaj.
Kiedy piksel jest już zainstalowany przechodzimy do menagera zdarzeń:
Po lewej stronie wybieramy zakładkę Niestandardowe konwersje i klikamy w przycisk "Utwórz niestandardową konwersję".
W oknie, które się pojawi wpisujemy nazwę konwersji, piksel i określamy jakie zdarzenie będziemy śledzić, do wyboru mamy:
My chcemy śledzić dres strony thankYou, dlatego wybieramy cały ruch URL i wpisujemy cześć adresu która zawiera URL strony z podziękowaniem, tutaj możemy wybrać zdarzenie standardowe do optymalizacji samemu (np. :przesłanie zgłoszenia) lub zostawić tę kategorię do określenia przez system, warto także dodać wartość konwersji, choćby symboliczną:
Aby to zdarzenie niestandardowej konwersji działało dla kampanii reklamowych
W managerze zdarzeń wybieramy domenę do której chcemy przypisać tę niestandardową konwersję a następnie po prawej stronie klikamy z zielony przycisk "Dodaj zdarzenie". W edycji konfiguracji zdarzeń webowych wybieramy Niestandardową konwersję a w polu nazwy zdarzenia wybieramy "Subskrypcja newsletteru".
Bibendum malesuada accumsan consectetur nulla ligula curabitur cras duriel molestie ad tempus donec rhoncus nisi odio netus arcu proin curabitur curabitur consectetur accumsan nec donec fermentum himenaeos.
- Joan Ernedoren
Kiedy wdrożyliśmy niestandardową konwersję, zobaczmy jak użyć jej w kampanii reklamowej. W tym celu wchodzimy do Menedżera reklam i wybieramy zielony przycisk "Utwórz".
Wybieramy jeden z celów kampanii obsługujący konwersje:
Wypełniamy pozostałe pola w kampanii (pominę ten krok, bo nie jest tematem artykułu) i następnie w zestawie reklamowym wybieramy:
Następnie tworzysz odpowiednią reklamę, publikujesz i czekasz na wyniki.
Jeśli kampania została opublikowana należy ją co pewien czas optymalizować. W tym celu będziemy potrzebowali danych dotyczących jakości. W managerze reklam możemy dodać niestandardowe kolumny. w tym celu klikamy przycisk dostosuj kolumny i dodajemy nasze zdarzenia. Jeśli nasze konwersje prowadzą do koszyka, możemy dodać kolumnę dotyczące wartości dodania do koszyka. Te dane umożliwią nam podjęcie dalszych działań.
Konwersje niestandardowe sprawdzają się w realizacji celu marketingowego. Dzięki nim nasze reklamy są skuteczniejsze. Dzięki mierzeniu wartości konwersji jesteśmy w stanie lepiej optymalizować reklamy i pozbyć się zimnego ruchu.
Narzędzia Facebooka są z roku na rok bardziej przyjazne dla osób zajmujących się marketingiem i ułatwiają realizowanie celów.
Magni dolores eos qui Ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet