I

Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis exs, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem ei est. Eos ei nisl graecis, vix aperiri consequat

/ marketing po godzinach / Podróż bohatera – cz.2 – reklama Allegro

Podróż bohatera – cz.2 – reklama Allegro

Podróż bohatera jest uniwersalna i przekracza wszelkie bariery i granice. Każdy chce być postrzegany jako bohater, zadaniem marki jest pokazanie potencjalnym klientom, że mogą właśnie takimi bohaterami być. Reklama zawierająca elementy podróży bohatera to doskonały sposób na dostarczenie klientom przydatnych i pouczających treści oraz pokazanie im, jak mogą stać się bohaterami własnej historii. Budowanie kampanii wokół docelowej publiczności jako bohatera pozwala wykorzystać emocje i skłonić ich do podjęcia decyzji zakupowych.

Przykład reklamy z podróżą bohatera

Do miana już kultowej reklamy należy zaliczyć tę z 2016 roku, wyprodukowaną dla Allegro, w ramach kampanii “English for begginers | Czego szukasz na święta?”. W ten sposób Allegro wypracowało całkiem nowy standard reklamy na rynku polskim. Reklamę wyreżyserował Szwed Jesper Ericstam. Zachwycały się nią media w całej Europie. To opowieść o starszym mężczyźnie, który pomieszkuje z psem. Pewnego dnia otrzymuje przesyłkę z książką do nauki angielskiego. Zaczyna naukę. Następnie pakuje się, wyrusza w długą podróż z Polski do Anglii. Reklama kończy się wzruszającą sceną, kiedy to trafia do domu syna i jego anglojęzycznej żony. Wita się z wnuczką słowami. “Hello, I’m your Grandpa”.

To nic innego jak podróż bohatera opisywana przez Josepha Cambella w książce „Bohater o tysiącu twarzy” wydanej po raz pierwszy w 1949 roku. W której opisuje monomit bohatera, który jest wykorzystywany na przestrzeni stuleci i który wciąż bawi, wzrusza i ciekawi. Pisałem o nim szerzej tutaj.

Poniżej znajdziesz, jak krok po kroku wygląda podróż starszego pana:

  1. Zwykły świat – oto codzienność, stalowe niebo, deszcz. Nasz bohater tęskni i widać smutek na jego twarzy. 0:10 sek.
  2. Zew przygody – kurier przywozi bohaterowi paczkę. Starszy człowiek podejmuje próbę nauki języka. 0:24
  3. Odmowa wezwania – próba kończy się niepowodzeniem, starszy pan widzi, że książka jest dla niego za trudna. 0:42
  4. Spotkanie z mentorem – ponownie spotykamy się książką zakupioną w Allegro. Książka inspiruje starszego pana do obklejenia domu żółtymi karteczkami. 0:54
  5. Przekroczenie progu – bohater przekroczył próg. Wyszedł z mieszkania i uczy się nawet w autobusie. 1:00
  6. Testy, sprzymierzeńcy i wrogowie:- nauka nabiera tempa, do bohatera dołącza gumowa kaczka, jego przyjaciel w nauce. Starszy pan staje się także obiektem drwin dzieciaków. 1:15
  7. Poszukiwanie wizji – bohater zbliża się do zmierzenia z największym lękiem. Jest wyszkolony. 1:26
  8. Jaskinia mroku – starszy pan mierzy się z językiem oglądając film bez lektora. Zrozumiał przesłanie filmu. Bohater jednak cierpi. Wie że to za mało. 1:39
  9. Chwycenie miecza – Przybywa kurier z paczką w której jest walizka. To nagroda za poświęcenie w nauce języka angielskiego. Walizka umożliwia dalszą podróż bohatera. 1:47
  10. Droga do domu, magiczny lot – starszy pan wyrusza w magiczną podróż, korzysta z różnych środków komunikacji, autobusu, samolotu, angielskiej taksówki. Wykorzystuje nabyte umiejętności – język angielski. 2:05
  11. Odrodzenie i zmartwychwstanie – bohater czuje się zagubiony, rozgląda się na lotnisku, podtrzymuje równowagę w taksówce, jednak zwycięża i dociera na miejsce – staje na progu domu. 2:32
  12. Powrót z eliksirem. Władca dwóch światów – dociera do domu syna i jego angielskojęzycznej żony. Swoją podróż kończy witając się z wnuczką po angielsku. Jego świat się zmienia. Starszy pan jest razem ze swoją rodziną. 2:46

W tej trzyminutowej opowieści można odnaleźć klasyczną podróż bohatera o jakiej wspominają badacze mitów. Przekaz reklamowy jest jasny. W Allegro znajdziesz wszystko to czego potrzebujesz, od podręczników do nauki języka angielskiego po walizki. Dzięki marce przeżyjesz prawdziwą przemianę, spełnisz swoje pragnienia, przede wszystkim te najważniejsze dla Ciebie. Musisz jedynie wykonać pierwszy krok.

Przykład reklamy z podróżą bohatera

Do miana już kultowej reklamy należy zaliczyć tę z 2016 roku, wyprodukowaną dla Allegro, w ramach kampanii “English for begginers | Czego szukasz na święta?”. W ten sposób Allegro wypracowało całkiem nowy standard reklamy na rynku polskim. Reklamę wyreżyserował Szwed Jesper Ericstam. Zachwycały się nią media w całej Europie. To opowieść o starszym mężczyźnie, który pomieszkuje z psem. Pewnego dnia otrzymuje przesyłkę z książką do nauki angielskiego. Zaczyna naukę. Następnie pakuje się, wyrusza w długą podróż z Polski do Anglii. Reklama kończy się wzruszającą sceną, kiedy to trafia do domu syna i jego anglojęzycznej żony. Wita się z wnuczką słowami. “Hello, I’m your Grandpa”.

To nic innego jak podróż bohatera opisywana przez Josepha Cambella w książce „Bohater o tysiącu twarzy” wydanej po raz pierwszy w 1949 roku. W której opisuje monomit bohatera, który jest wykorzystywany na przestrzeni stuleci i który wciąż bawi, wzrusza i ciekawi. Pisałem o nim szerzej tutaj.

Post a Comment