4 podstawowe kwestie abyś mógł tworzyć zwycięskie reklamy na Facebooku
2023-02-03Piksel Facebooka (firmy Meta) to nic innego jak kilka linijek kodu, który dodajemy do strony internetowej. Dzięki temu można analizować działania wykonywane przez użytkownika na stronie internetowej a w tym kierować reklamy do określonej grupy odbiorców, zwiększać sprzedaż oraz mierzyć skuteczność reklam.
Co potrafi rejestrować piksel firmy Meta (piksel Facebooka)?
Piksel firmy Meta może rejestrować cały ruch na stronie internetowej oraz zdarzenia, takie jak na przykład:
- rejestracja do newslettera, zakup produktu,
- opuszczenie koszyka,
- dodawanie produktu do koszyka,
- rejestracja na wydarzenie,
- wyszukiwanie w witrynie.
Dzięki temu można precyzyjnie kierować reklamy do wybranych użytkowników oraz tworzyć grupy podobnych użytkowników (pod względem płci, zainteresowania , wieku) do tych, którzy np. dokonują zakupów w sklepie.
piksel firmy Meta jest niezbędny aby tworzyć kampanie remarketingowe na Facebooku.
Jak zainstalować piksel Facebooka (piksel firmy Meta)?
Aby go stworzyć należy:
- Otworzyć Menagera reklam (.../adsmanaager)
- Przejść do managera zdarzeń
W Menagerze zdarzeń odnajdź zielony znak PLUS i kliknij dodaj nowe żródło danych.
Kliknij w źródło "Internet" i kliknij połącz. Teraz będziesz miał do wyboru klika opcji:
W Menagerze zdarzeń odnajdź zielony znak PLUS i kliknij dodaj nowe żródło danych.
Kliknij w źródło "Internet" i kliknij połącz. Teraz będziesz miał do wyboru klika opcji:
Możesz dokonać wyboru
- API konwersji i piksel firmy Meta (to przyszłość ponieważ skrypt jest rozwiązaniem na wycofywanie w urządzeniach i przeglądarkach plików cookie i pozwala na śledzenie użytkowników w inny sposób).
- tylko piksel firmy Meta (działa na zasadzie plików cookie, które nie są obsługiwane już przez urządzenia iOS14 oraz są blokowane przez wtyczki usuwające reklamy.
My zainstalujemy sam piksel Facebooka. Możemy to zrobić na kilka sposóbów:
- za pomocą Google Tag Managera
- samemu wklejając skrypt w kod strony
- zlecając programiście
- za pomocą integracji partnerskiej
Instalacja piksela firmy Meta przez Google Tag Manager
Załóżmy, że GTM jest już zainstalowany na Twojej stronie. Teraz wystarczy konfigurować piksel korzystając z integracji partnerskiej. Jest to bardzo szybki sposób. Nie powinien sprawić problemu. Wybieramy więc opcję "użyj integracji z partnerem". Ukaże się nam okno z wieloma partnerami (Joomla, Magento, Drupal, WooCommerce, WordPress... a co najważniejsze z Managerm Tagów Google)
W instalatorze będziesz musieć zalogować się do konta GTM i wskazać kontener. Następnie należy się "przeklikać", niezmieniając ustawień domyślnych. I to wszystko.
Jak sprawdzić czy piksel firmy Meta działa prawidłowo?
Poprawnie zainstalowany piksel potrafi zbierać zdarzenia. Po jego prawej stronie pojawi się zielona kropka. A gdy wejdziemy w zakładkę Przegląd piksela zobaczymy wykres, podobny do tego jak niżej:
Piksel firmy Meta, czyli pixel Facebooka - podsumowanie
Wdrożenie piksela to dopiero początek prawdziwej przygody z reklamami na Facebooku. Od 2021 roku piksel można uzupełniać tzw. API konwersji. API eliminuje konieczność zbierania plików cookies i kiedy to cookie nie będą już wspierane, będzie jedyną metodą na śledzenie zachowania użytkowników.
Wdrożenie piksela umożliwia prowadzenia działań remarketingowych na bardzo zaawansowanym poziomie w tym reklam dynamicznych, bardzo precyzyjnie kierowanych do utworzonych na podstawie piksela grup odbiorców.