Jak zbadać skuteczność reklamy za pomocą kodów UTM i Google Analytics?
2023-02-15Pozyskiwanie nowych fanów poprzez kierowanie kampanii do podobnych odbiorców
2023-03-16Piksel Facebooka działa jak plik cookie. Użytkownik wchodząc na stronę może nie zgodzić się na tworzenie takich plików. Jakby tego było mało urządzenia iOS 14.5+ a wkrótce przeglądarki nie będą tych plików wogóle wspierać. API konwersji pomaga ten problem wyeliminować. Za jego pomocą możemy obejść ograniczenia jakie ma śledzenie z wykorzystaniem plików cookies. Cały ruch odbywa się pomiędzy serwerem a Facebookiem.
Rozszerzenie śledzenia o API konwersji dla piksela firmy Meta
Aby rozszerzyć śledzenie o API konwersji wykorzystać możemy wcześniej zainstalowany piksel firmy Meta.
- Wchodzimy do Managera zdarzeń, wybieramy nasz piksel w kolumnie źródła danych.
- Następnie wchodzimy w zakładkę ustawienia. Wyszukujemy cześć poświęconą API konwersji. Można też wejść w zakładkę Przegląd i kliknąć przycisk Dodaj zdarzenia i wybierz opcję Korzystanie z API konwersji.
Pojawi się okno, będziemy mogli wybrać następujące sposoby wdrożenia API konwersji:
- Konfiguracja za pomocą integracji partnerskiej - najłatwiejsza. W większości przypadków wdrożysz API bez umiejętności kodowania. Ilość partnerów szybko się powiększa i są to bardzo powszechne sklepy czy CMSy jak na przykład: Magento, Manager Tagów, Shopify, Wordpress, WooCommerce.
- Konfiguracja za pomocą bramy API konwersji.
- Konfiguracja ręczna.
Konfiguracja API konwersji z wykorzystaniem integracji partnerskiej WordPressa lub WooCommerce
W oknie konfiguracji API wybieramy "Konfiguracja za pomocą konfiguracji partnerskiej" wybieramy platformę na której chcemy zainstalować piksel. Pojawi się okno informacyjne w którym krok po kroku przejdziemy przez proces konfiguracji.
W przypadku integracji WordPress z Facebookiem powinieneś na chwilę gdy ten artykuł publikowany - wejść do WordPressa > Wtyczki i dodać wtyczkę "pixel Facebook for WordPress" ręcznie.
Dla WooCommerce - pobierzesz ją z poziomu okna integracji partnerskiej.
Następnie łączysz CMSa z Facebookiem. Facebook wyświetla instrukcje w oknie, krok po kroku... sam proces jest bardzo intuicyjny i nie powinien stworzyć problemów.
W instalatorze pozostawiasz opcje domyśle i to wszystko.
Konfiguracja ręczna API konwersji w WordPress
Jedną z superszybkich metod konfiguracji API konwersji w Wordpressie jest konfiguracja ręczna. z wykorzystaniem Tokena. W ustawieniach piksela przejdź do Konfiguracji ręcznej i wygeneruj token dostępu:
Następnie skopiuj go a w Wordpressie przejdź do wtyczek i zainstaluj PixelYourSite (też jest widoczny jako partner)
Następnie ruchom wtyczkę PixelYourSite w zakładce dotyczącej dodania piksela Facebooka i wykonaj poniższe czynności:
- Zaznacz przycisk Enable Conversion API.
- W polu Meta Pixel - wpisz ID piksela.
- W polu Conversion API - wklej skopiowany Token.
Sprawdzanie działania konwersji API
W cele sprawdzenia czy konwersja API zbira dane należy w panelu Piksela sprawdzić czy metoda połączenia zawiera serwer. Bo to właśnie oznacza, zbieranie danych przez API.
Podsumowanie
Nadszedł czas aby zadbać o zbieranie danych z wykorzystaniem API konwersji. Lada moment pliki cookie odejdą w przeszłość.
API konwersji pozwala na bezpośrednie połączenia danych marketingowych z systemami reklamowymi Meta. Pomaga to poprawić skuteczność reklam i raportów a co za tym idzie - zmniejszyć koszty reklam. Narzędzia, które daje nam do dyspozycji firma Zuckenberga pozwalają na wdrożenie tego rozwiązania szybko i nawet bez znajomości kodowania.