Dodanie API konwersji Facebooka do WordPressa bez znajomości kodowania
2023-02-28Zawsze formatuj .DOC jak król (dokonczyc)
2023-04-01Grupy odbiorców na Facebooku stanowią ważny element kampanii reklamowej, ponieważ umożliwiają nam skuteczne docieranie do naszych potencjalnych klientów. Istnieją trzy główne grupy odbiorców, do których możemy kierować nasze reklamy na Facebook
Pierwszą grupę stanowią niestandardowi odbiorcy. Są to osoby, które już wcześniej miały z nami kontakt, np. poprzez wizytę na stronie internetowej, dokonanie zakupu lub rejestrację w serwisie. Te osoby są już zainteresowane naszą firmą i mają większą szansę na podjęcie kolejnych działań, takich jak zakup lub zapisanie się na newsletter.
Druga grupa to odbiorcy dobierani na podstawie ich zainteresowań. Możemy ustawić parametry, które określą, jakie zainteresowania, hobby lub preferencje musi posiadać dana osoba, aby zostać objętą naszą kampanią reklamową. W ten sposób możemy dotrzeć do ludzi, którzy mają podobne zainteresowania do naszych klientów lub którzy są potencjalnymi klientami naszej firmy.
Trzecią grupą są podobni odbiorcy, czyli osoby, które są podobne do naszych już istniejących klientów (czy wcześniej utworzonych grup). Możemy stworzyć taką grupę na podstawie zestawu innych grup, np. osób, które polubiły nasze wideo, zainteresowanych danym tematem lub tych, które polubiły naszą stronę na Facebooku. Facebook analizuje grupy odbiorców i na ich podstawie dobiera osoby, które są podobne pod względem wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania itp.
Tworzenie grupy podobnych odbiorców
Grupę odbiorców stworzymy wchodząc do panelu grup odbiorców (na marginesie - opcja tworzenia grup podobnych odbiorców jest też dostępna podczas tworzenia kampanii).
Po naciśnięciu w przycisk Utwórz grupę odbiorców, wybieramy utwórz grupę podobnych odbiorców pojawi się okno, gdzie możemy skonfigurować grupę.
W panelu powinniśmy wybrać źródło grupy podobnych odbiorców - my wybierzmy fanów naszego profilu na Facebooku.
Algorytm Facebooka prawdopodobnie automatycznie wybierze lokalizację grupy odbiorców. Będzie to raczej Polska. Jeśli chciałbyś wpisać inny kraj - to będzie to możliwe pod warunkiem, że Twoja grupa niestandardowych odbiorców liczy więcej niż 100 osób.
Następnie masz możliwość stworzenia kilku grup podobnych odbiorców o rożnych poziomach podobieństwa.
Grupa podobnych odbiorców o wielkości 1% będzie najmniejsza i najbardziej dopasowana i taką wartość zalecam dobrać.
Im dokładniej określimy grupę podobnych odbiorców tym mniej pieniędzy poświęcimy na osiągnięcie celu kampanii.
Konfigurowanie kampanii
Mając już zdefiniowaną grupę podobnych odbiorców, możesz zacząć konfigurować kampanię, której celem będzie pozyskanie fanów.
W menadżerze reklam otwórz zakładkę Kampanie. Znajdziesz ją w panelu po lewej stronie:
Teraz naciśnij przycisk utwórz i jak cel kampanii wybierz Aktywność.
Ten cel wybierasz także wtedy, gdy chcesz uzyskać więcej wiadomości aktywności dotyczącej posta, polubień strony lub reakcji na wydarzenie.
Jak wybierzesz cel możesz przejść do tworzenia kampanii.
Grupę podobnych odbiorców wybierasz i przypisujesz do zestawu reklam. Jak pamiętasz grupa podobnych odbiorców jest tworzona dla całego kraju, regionu. Dopiero tutaj masz możliwość zawężenia grupy i kierowania reklamy na węższy region, do określonej grupy wiekowej, płci itp. Każdy z zestawów reklam możesz targetować do innej grupy odbiorców.
Zwróć uwagę, że w poprzednim punkcie tworząc grupę podobnych odbiorców, docierasz do odbiorców na całym kraju. System nie pozwala na zawężenie tego zbioru, nawet na poziomie województw.
Jednakże, gdy tworzysz kampanię reklamową skierowaną do grupy podobnych odbiorców, możesz ograniczyć jej wyświetlanie do konkretnego województwa.
Koniecznie zwróć uwagę też na kreacje reklamy, które powinny być dopasowane do grupy odbiorców, do profilu fanpejdża oraz zawierać rożne formaty grafik, video czy zdjęć.
Tak skonstruowana kampania pozwoli ograniczyć koszty dotarcia do potencjalnego fana.
Podsumowanie
Facebook posiada wbudowane algorytmy, które ułatwiają dotarcie do grupy potencjalnych fanów. Warto skorzystać z tej możliwości poprzez wykorzystanie kampanii reklamowych opartych na grupach podobnych osób, ponieważ koszty takiej kampanii mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.
Możesz zastanawiać się, dlaczego warto pozyskać nowych fanów, kto będzie płacił za lajki? Otóż, posiadanie większej liczby fanów może wpłynąć pozytywnie na zasięg Twoich postów i poziom zaangażowania w Twoją markę. W rezultacie może to prowadzić do większej ilości klientów i większego sukcesu biznesowego.