Teoria monomitu Campbella: czyli jak herosi dają radę
2023-05-02Tworzenie zdarzeń i konwersji w GA4
2023-06-14Jak stworzyć konwersję niestandardową za pomocą piksela Meta oraz użyć jej jako celu w kampanii reklamowej na Facebooku?
Jeśli naszym celem reklamowym jest zebranie leada, subskrypcji, pobrania e-booka to jednym z rozwiązań będzie stworzenie niestandardowej konwersji (przejście na stronę z podziękowaniem po zebraniu leada), zaprojektowanie reklamy w systemie Meta (Facebook, Instagram, Messenger, etc.) tak aby reklama koncentrowała się na wyświetlaniu się osobom, które najchętniej zrealizują ten cel reklamowy. Zaczynamy!
Dodawanie niestandardowej konwersji w Managerze Zdarzeń Meta.
Aby niestandardowe zdarzenie należy mieć uprzednio zainstalowany piksel firmy Meta. Jak zainstalować piksel Facebooka za pomocą Google Tag Managera pisałem tutaj.
Kiedy piksel jest już zainstalowany przechodzimy do menagera zdarzeń:
Po lewej stronie wybieramy zakładkę Niestandardowe konwersje i klikamy w przycisk "Utwórz niestandardową konwersję".
W oknie, które się pojawi wpisujemy nazwę konwersji, piksel i określamy jakie zdarzenie będziemy śledzić, do wyboru mamy:
- Micrordata
- SubscribedButtonClick
- cały ruch URL
- zakup, dodanie do koszyka, wyświetlenie kategorii, zainicjowanie przejścia do kasy - dodatkowo w przypadku sklepu
My chcemy śledzić dres strony thankYou, dlatego wybieramy cały ruch URL i wpisujemy cześć adresu która zawiera URL strony z podziękowaniem, tutaj możemy wybrać zdarzenie standardowe do optymalizacji samemu (np. :przesłanie zgłoszenia) lub zostawić tę kategorię do określenia przez system, warto także dodać wartość konwersji, choćby symboliczną:
Aby to zdarzenie niestandardowej konwersji działało dla kampanii reklamowych
- w Managerze firmy - należy przypisać je do firmowego konta reklamowego.
- w Managerze zdarzeń - należy je dodać do niestandardowych konwersji w Konfiguracji sieci (domeny).
W managerze zdarzeń wybieramy domenę do której chcemy przypisać tę niestandardową konwersję a następnie po prawej stronie klikamy z zielony przycisk "Dodaj zdarzenie". W edycji konfiguracji zdarzeń webowych wybieramy Niestandardową konwersję a w polu nazwy zdarzenia wybieramy "Subskrypcja newsletteru".
Bibendum malesuada accumsan consectetur nulla ligula curabitur cras duriel molestie ad tempus donec rhoncus nisi odio netus arcu proin curabitur curabitur consectetur accumsan nec donec fermentum himenaeos.
- Joan Ernedoren
Zastosowanie niestandardowej konwersji w kampanii reklamowej
Kiedy wdrożyliśmy niestandardową konwersję, zobaczmy jak użyć jej w kampanii reklamowej. W tym celu wchodzimy do Menedżera reklam i wybieramy zielony przycisk "Utwórz".
Wybieramy jeden z celów kampanii obsługujący konwersje:
- Sprzedaż - gdy konwersją jest zakup, dodanie do koszyka, przejście do kasy
- Kontakty - gdy konwersją jest pozyskanie kontaktu
- Aktywność - gdy konwersją jest wyświetlenie zawartości, subskrypcja czy wykukiwanie
Wypełniamy pozostałe pola w kampanii (pominę ten krok, bo nie jest tematem artykułu) i następnie w zestawie reklamowym wybieramy:
- Konwersja > Witryna internetowa
- Cel wyników > Zmaksymalizuj liczbę konwersji
- Piksel - odpowiedni i połączony z kontem reklamowym
- Zdarzenie konwersji
Następnie tworzysz odpowiednią reklamę, publikujesz i czekasz na wyniki.
Sprawdzanie wyników kampanii z konwersjami
Jeśli kampania została opublikowana należy ją co pewien czas optymalizować. W tym celu będziemy potrzebowali danych dotyczących jakości. W managerze reklam możemy dodać niestandardowe kolumny. w tym celu klikamy przycisk dostosuj kolumny i dodajemy nasze zdarzenia. Jeśli nasze konwersje prowadzą do koszyka, możemy dodać kolumnę dotyczące wartości dodania do koszyka. Te dane umożliwią nam podjęcie dalszych działań.
Podsumowanie
Konwersje niestandardowe sprawdzają się w realizacji celu marketingowego. Dzięki nim nasze reklamy są skuteczniejsze. Dzięki mierzeniu wartości konwersji jesteśmy w stanie lepiej optymalizować reklamy i pozbyć się zimnego ruchu.
Narzędzia Facebooka są z roku na rok bardziej przyjazne dla osób zajmujących się marketingiem i ułatwiają realizowanie celów.