Budowanie kampanii reklamowych opartych o niestandardowe konwersje na Facebooku
2023-06-04Siła podróży bohatera, na przykładzie Allegro, czyli jak pokonać wszelkie przeszkody i osiągnąć swoje cele reklamowe
2023-06-20Dodanie zdarzeń i konwersji w GA4 nie jest trudne. Po pierwsze należy stworzyć odpowiednie zdarzenie. Następnie oznaczamy je jako konwersję. W ten sposób możemy uzupełnić naszą analitykę o dodatkowe dane a co ważne optymalizować działania które do tej konwersji mają prowadzić.
Tworzenie zdarzenia i konwersji w GA4
Aby stworzyć zdarzenie na Google Analytics 4 należy z belki po lewej stronie ekranu nacisnąć przycisk "Konfiguracja", przejść do sekcja Administracja i wybrać zakładkę Zdarzenia dla naszej usługi.
Na końcu naciskamy przycisk "Utwórz zdarzenie".
Będziemy śledzić zdarzenie, które polega na wyświetleniu się landingu pewnej kampanii społecznej.
W tym celu nazywamy zdarzenie i budujemy warunki dopasowania. Będziemy zbierali zdarzenia związane z wyświetleniem strony, o czym mówi pierwsza linijka kodu a dokładnie ;strony zawierającej w swoim adresie URL buduj-swiadomosc.
Nowo stworzone zdarzenie nie będzie widoczne w panelu od razu. Pojawi się i zacznie działać do 24 godzin. Po tym czasie dopiero będziemy mogli oznaczyć je jako konwersja.
Zdarzenie będzie widoczne w panelu i zacznie działać do 24 godzin. Wtedy należy je oznaczyć jako konwersja.
Podsumowanie
Jak widać tworzenie zdarzeń nie jest trudne.
Jeśli chcemy przestać zbierać dane o konwersjach w przypadku jakiegoś zdarzenia, wystarczy, że cofniemy jego oznaczenie jako konwersja na stronie Zdarzenia. Jeśli zdarzenia nie ma na stronie Zdarzenia, należy odwiedzić stronę Konwersje. Wyłączenie konwersji nie ma wpływu na dane, które zostały wcześniej zebrane. Wcześniejsze zdarzenia nadal będą widoczne w raportach jako konwersje.