Siła podróży bohatera, na przykładzie Allegro, czyli jak pokonać wszelkie przeszkody i osiągnąć swoje cele reklamowe
2023-06-20Czy warto kupować lajki, a jeśli tak to po ile?
2023-07-06To koszmar dla reklamodawców. Od wersji systemu iOS 14.5, wprowadzonej pod koniec kwietnia 2021 roku, Apple uruchomiło swoją politykę przejrzystości śledzenia aplikacji. W wyniku tego producenci aplikacji muszą prosić użytkowników o akceptację technik śledzących. Wiele osób jednak takiej zgody nie wyraża i w związku z tym pomiary skuteczności reklam nie są dokładne. Rozwiązaniem jest wdrożenie pomiaru zagregowanych zdarzeń firmy Meta właśnie dla urządzeń wyposażonych w system iOS14.5.
Najpierw zweryfikuj swoją domenę
Aby móc rozpocząć pomiar zagregowanych zdarzeń musisz mieć zweryfikowaną domenę. Weryfikacji dokonasz w Ustawieniach firmowych w sekcji Bezpieczeństwo marki > Domeny.
Następnie kliknij w domenę i przejdź do konfigurowania zdarzeń. Możesz skonfigurować maksymalnie 8 zdarzeń dla swojej domeny.
Pomiar zintegrowanych zdarzeń
Przejdź do Menagera zdarzeń > Źródła zdarzeń. Tam wybierz wybierz piksel i w zakładce "Przegląd" wybierz "Pomiar zintegrowanych zdarzeń". Kliknij w przycisk Konfiguruj zdarzenia webowe.
Następnie kliknij w domenę i przejdź do konfigurowania zdarzeń. Możesz skonfigurować maksymalnie 8 zdarzeń dla swojej domeny.
Dodaj kolejno zdarzenia. Pamiętaj, że najważniejsza konwersja powinna znaleźć sie na górze stosu a ta o najniższym priorytecie - najniżej.
Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy kolejność powinna wyglądać mniej więcej tak:
- zakup
- przejście do kasy
- dodanie do koszyka
- wyświetlenie zawartości
a jeśli zbierasz leady z formularza na górze stosu ustaw akcję związaną z wysłaniem formularza.
Podsumowanie
Dzięki konfiguracji zdarzeń webowych można śledzić konwersje użytkowników wykorzystujących urządzenia firmy Apple. Należy szczególną uwagę zwrócić na priorytet tej konwersji.