logo7080
✕
  • Start
  • Artykuły
  • Oferta
  • Jak pracuję?
  • O mnie
  • Portfolio
  • Kontakt
logo7080
  • Start
  • Artykuły
  • Oferta
    Choose a service
    marketing2-product-pic1
    Prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads
    ok
    marketing2-product-pic2
    Prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku
    80% textów
    marketing2-product-pic5
    Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku
    ok
    marketing2-product-pic3
    Reklamy graficzne i animowane do social mediów
    brak tekstów
    marketing2-product-pic4
    Arcu bibendum at varius vel pharetra
    marketing2-product-pic6
    Marketing Systems
    Habitant morbi tristique senectus et netus
    Quis est metus at sodales imperdiet? See How I work
  • Jak pracuję?
  • O mnie
    Dowiedz się więcei
    strategy (1)
    Dobór i utworzenie strategii
    marketingowej
    Dopasuj reklamę do klientów, by zwiększyć sprzedaż.
    bullhorn
    Uruchamianie kampanii
    Facebook i Google
    Zaplanuj budżet, grupy odbiorców i treści - bądź widzialny. beta
    creativity
    Projektowanie grafiki
    reklamowej 2D i 3D
    Skutecznie przyciągaj uwagę klienta i zachęcaj ich do działania.
    graph
    Optymalizacja
    kampanii reklamowych
    Utrzymuj efektywność i skuteczność kampanii.
    marketing2-megamenu-icon1

    O mnie

    Kilka słów o mnie
    marketing2-megamenu-icon2

    Skontaktuj się

    Chętnie pomogę i przedstawię ciekawe rozwiązanie.
  • Portfolio
  • Kontakt
✕
  • Start
  • Artykuły
  • Oferta
  • Jak pracuję?
  • O mnie
  • Portfolio
  • Kontakt
Kontakt

Formy reklamy na YouTube

  • Home
  • reklama na YouTube
  • Formy reklamy na YouTube
Pozyskiwanie nowych fanów poprzez kierowanie kampanii do podobnych odbiorców
2023-04-12
2023-09-19
Categories
  • reklama na YouTube
Tags
 

Spis treści

  1. YouTube - Skuteczny sposób na dotarcie do klientów
  2. Formaty reklam na YouTube
  3. Modele licytacji
    1. docelowe CPM
    2. docelowe CPV
    3. maksymalizacja konwersji
    4. docelowe CPA
  4. Kierowanie kontekstowe reklam na YouTube już niedostępne 
  5. Dostępne typy targetowania
  6. Podsumowanie
    1. Happy users
    2. Installed apps

YouTube - Skuteczny sposób na dotarcie do klientów

Reklama na YouTube stanowi niezwykle skuteczny sposób dotarcia do ogromnej grupy potencjalnych klientów w erze cyfrowej. YouTube, będący drugą najpopularniejszą  wyszukiwarką na świecie. Oferuje wiele możliwości promocji dla firm. W niniejszym tekście przedstawię kluczowe aspekty związane z reklamą na tej platformie, które warto rozważyć, aby skutecznie wykorzystać jej potencjał. 

Formaty reklam na YouTube


YouTube udostępnia różnorodne rodzaje reklam, ale warto zwrócić uwagę na trzy kluczowe kategorie: reklamy możliwe do pominięcia, reklamy niemożliwe do pominięcia oraz bumpery reklamowe. Poniżej przedstawiam tabelę zawierającą formaty reklamowe oraz ich charakterystyczne cechy.

W zależności od celów kampanii i preferencji odbiorców, wybór odpowiedniego formatu reklamy na YouTube może mieć istotny wpływ na efektywność promocji.

 

Reklamy możliwe do pominięcia

można je pominąć po 5 sekundach

Idealne do promocji dłuższych treści wideo

Maksymalna długość filmu:

  • 6 minut

Gdzie wyświetlają się reklamy?

  • początek i środek filmu

Platforma:

  • komputery
  • urządzenia mobilne
  • telewizory
  • konsole do gier

Reklamy niemożliwe do pominięcia

reklama musi być obejrzana w całości zanim rozpocznie się odtwarzanie filmu

Doskonałe do przekazywania istotnych informacji w krótkim czasie.

Maksymalna długość filmu:

  • 20 sekund w Europie

Gdzie wyświetlają się reklamy?

  • początek i środek filmu

Platforma:

  • komputery
  • urządzenia mobilne
  • telewizory
  • konsole do gier

Bumpery reklamowe

niemożliwa do pominięcia 

Idealne do szybkiego przekazania głównego przesłania reklamy

Maksymalna długość filmu:

  • 6 sekund

Gdzie wyświetlają się reklamy?

  • początek filmu

Platforma:

  • komputery
  • urządzenia mobilne
  • telewizory
  • konsole do gier
 

Modele licytacji


Tworzenie reklam na YouTube odbywa się za pośrednictwem platformy Google Ads i następnie są one publikowane w ramach systemu licytacyjnego.

docelowe CPM


  • koszt tysiąca wyświetleń
  • brak optymalizacji

Ze względu na brak optymalizacji nie zalecam stosowania tego modelu.

 

docelowe CPV


  • koszt za wyświetlenie
  • optymalizacja dla obejrzenia

Obejrzenie to odtworzenia przynajmniej 20-30 sekund filmu lub kliknięcie w reklamę.

I wciąż nie jest to optymalizacja pod zdarzenie, więc odradzam tego stosowanie  tego modelu. Bo chyba nie zależy ci na wyświetleniach ale na z

maksymalizacja konwersji


  • koszt za wyświetlenie
  • maksymalizacja konwersji w ramach ustalonego budżetu

Strategia reklamowa, w której celem jest osiągnięcie jak największej liczby konwersji (np. zakupów, rejestracji) przy określonym budżecie, a opłata za reklamę jest naliczana na podstawie ilości wyświetleń.

 
Formy reklamy na YouTube

Co to jest konwersja?

Konwersja to po prostu to, kiedy ktoś robi to, co firma lub reklama chce, żeby zrobił.

Na przykład, jeśli firma chce, żebyś coś kupił, to konwersją będzie, gdy to rzeczywiście kupisz.

Konwersją może też być wypełnienie formularza, zasubskybowanie kanału, przejście na odpowiednią podstronę, zapisanie się do newslettera... i tym podobnie.

Konwersja to takie odpowiednio oznaczone działanie, że reklama zadziałała i przekonała cię do działania.


 
docelowe CPA


  • wykorzystuje historię konwersji aby uzyskać niższe CPC  (koszt jednego kliknięcia)
  • tak ustawia licytację aby uzyskać maksymalną ilość konwersji w ramach ustalonej przez ciebie kwoty za 1 konwersję/akcję (cost per action).

Strategia w ramach której możesz uzyskać większą sprzedaż, jednocześnie ograniczając koszt kliknięć, które do niej prowadzą. 

Podpowiedź: najlepiej wcześniej zbudować historię konwersji w modelu "maksymalizacja konwersji" i po uzyskaniu co najmniej 100 konwersji, określić koszt konwersji i przejść na model CPA, podając ten koszt.

Kierowanie kontekstowe reklam na YouTube już niedostępne 


W związku z tym, że na powszechne metody kierowania w marketingu online nakładane są coraz większe ograniczenia systemy reklamowe Google pomalutku wycofują się z tych strategii.

Od 2023 roku reklam na YouTube dlatego nie można kirować na:

  • kanały
  • słowa kluczowe
  • tematy

Google rekompensuje to wykorzystaniem w traktowaniu sztucznej inteligencji. Google dysponuje bazą zachowań swoich użytkowników i jest w stanie lepiej dopasować odbiorców niż jakikolwiek marketingowiec.

Dostępne typy targetowania

  • kierowanie demograficzne
  • odbiorcy którzy wcześniej weszli w interakcję z twoimi treściami (remarketing)
  • podobne segmenty (look a like)
  •  
 

 

Podsumowanie


Facebook posiada wbudowane algorytmy, które ułatwiają dotarcie do grupy potencjalnych fanów. Warto skorzystać z tej możliwości poprzez wykorzystanie kampanii reklamowych opartych na grupach podobnych osób, ponieważ koszty takiej kampanii mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.

Możesz zastanawiać się, dlaczego warto pozyskać nowych fanów, kto będzie płacił za lajki? Otóż, posiadanie większej liczby fanów może wpłynąć pozytywnie na zasięg Twoich postów i poziom zaangażowania w Twoją markę. W rezultacie może to prowadzić do większej ilości klientów i większego sukcesu biznesowego.

 

 
ARTYKUŁY


Może zainteresują Cię inne artykuły?

2022-12-17
2022-12-17
Categories
  • po godzinach
Teoria monomitu Campbella: czyli jak herosi dają radę
Do you like it?40
0 Read more
2022-03-03
2022-03-03
Categories
  • reklama na Facebooku
Jak dodać Piksel Facebooka do strony internetowej?
Do you like it?24
0 Read more
2022-12-15
2022-12-15
Categories
  • reklama na Facebooku
10 kluczowych wskaźników, które pomogą Ci monitorować skuteczność reklamy na Facebooku
Do you like it?11
0 Read more

Don’t wait and start
your own project with us today

 
Formy reklamy na YouTube
10k+
Happy users
Formy reklamy na YouTube
50k+
Installed apps

 
Start free trial

 

Magni dolores eos qui Ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet

Day 1 – Monday

  09:00 – 10:30 10:30 – 11:00 11:30 – 13:00 13:00 – 14:30 14:30 – 16:00 16:00 – 17:30 17:30 – 19:00
Aliquam ●            
Consectetuer   ● ●        
Nullam viverra       ●      
Accumsan         ● ●  
Hendrerit             ●
Share
86
Redakcja
Redakcja

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

logo7080

+61 (0) 383 766 284

Monday - Friday: 09:00 AM - 06:00 PM
Saturday: 07:00 AM - 08:00 PM
  • payment
  • payment
  • payment
  • payment
  • payment
  • payment
Useful links
  • Contact us
  • Help & About us
  • Shipping & Returns
  • Refund Policy
Delivery
  • How it Works
  • Free Delivery
  • FAQ
Customer service
  • Orders
  • Downloads
  • Addresses
  • Account details
  • Lost password
Stay up to date and subscribe
to our newsletter

    © 2021-2023 Łukasz & colab 7080.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności

    0

    $0.00

      ✕

      Logowanie

      Nie pamiętasz hasła?

      ✕

      Cart

      Przejdź do płatności Zobacz koszyk