Jak sprawdzić, czy moja strona ma Consent Mode? [Prosty sposób]
2024-03-21Stwórz mocną markę – 6 kroków do sukcesu
2024-07-21Co to jest Consent Mode v2?
Consent Mode (czyli tryb zgody) to mechanizm, który pomaga firmom lepiej zarządzać zgłoszeniami dotyczącymi zgody na przetwarzanie danych użytkownika. Consent Mode jest zgodny z GDPR oraz DMA. 6 globalnych firm uznanych za “strażników” musi stosować politykę zbierania zgód do Digital Markets Ads) na terenie Unii Europejskiej.
Consent Mode umożliwia stronom internetowym na dynamiczne dostosowanie sposobu zbierania i wykorzystania danych użytkownika w oparciu o jego indywidualne preferencje. Wprowadzenie tego mechanizmu pozwala właścicielom stron nie tylko zwiększyć zaufanie użytkowników, ale także zachować zgodność z rosnącą liczbą przepisów, które dotyczą ochrony prywatności danych.
Consent Mode v2 to mechanizm opracowany przez Google, który ma na celu zapewnienie zgodności z RODO i innymi regulacjami dotyczącymi prywatności. Daje użytkownikom większą kontrolę nad tym, jak ich dane są wykorzystywane przez Google i inne firmy.
Jak działa Consent Mode v2?
Consent Mode v2 działa w połączeniu z platformą zarządzania zgodami (CMP). CMP to narzędzie, które pozwala użytkownikom na wybór, jak ich dane są wykorzystywane na danej stronie internetowej. Consent Mode v2 wykorzystuje sygnały z CMP do informowania tagów Google o preferencjach użytkownika. Tagi Google to fragmenty kodu, które śledzą aktywność użytkowników na stronie internetowej i wyświetlają im reklamy.
Jak wdrożyć Consent Mode v2?
Wdrożenie Consent Mode v2 wymaga kilku kroków.Wszystko co musisz zrobić to zalogować sie do GTM. W obszarze roboczym wybierz Szablony. i wprawym górnym rogu znajdź "Szukaj w galerii".
Znajdź szablon "Cookie Information + Consent Mode v2" i dodaj go do obszaru roboczego.
Teraz przejdź do zakładki Tagi i dodaj nowy tag (Cookie). Dodaj też nową regułę - Consent Initialization - All Pages.
Ustawienia
- Add Cookie information banner - dodaje baner o cookies. Więc jeśli posiadasz już wcześniej wrożony np. w Wordpressie czy Joomli usuń go i użyj właśnie tego.
- Redact Ads Data - usługa Google, która umożliwia reklamodawcom i wydawcom dostęp do danych o kampaniach reklamowych bez ujawniania danych osobowych użytkowników. Warto zaznaczyć.
- Pass through URL parameters - jeśli na stronie jest stosowany overlay baner (uniemożliwia poruszanie się po stronie jeśli nie zostaną wyrażone zgody) nie zaznaczaj go. Włącz go jeśli na stronie masz malutki baner, który nie przeszkadza w nawigowaniu po stronie przed wyrażeniem wszystkich wymaganych zgód GDPR (zaznaczysz - Google nie usuwa UTMu śledzącego np. z Google Ads).
- Wait for update - wszystkie tagi Google są wstrzymywane na tyle milisekund ile tu ustawisz. Po tym czasie jeśli użytkownik nie wykonał żadnej akcji wszystkie zgody są automatycznie ustawione na "decline" - odmowę użycia cookies. Warto tu więc dać trochę czasu na wykonanie akcji. Tutaj widzicie opóźnienie na odnotowanie zgody ustwione na 20 sekund.
Podsumowanie
Proste? - Proste!
Dbaj o swoje ciasteczka.