7080.pl

Kampania
społeczna
Onkopomocnik

  • 2021This is the 1st event

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris eu massa orci.
  • 2021This is the 1st event

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris eu massa orci.
  • 2022This is the 2nd event

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris eu massa orci.
7080.pl

Tło kampanii

Rak jest jedną z głównych przyczyn zgonów w Polsce i na świecie. Według Światowej Organizacji Zdrowia w 2018 roku odnotowano globalnie około 18,1 miliona nowych zachorowań i 9,6 miliona zgonów. W Polsce rocznie zgłasza się około 160 tysięcy nowych przypadków i 100 tysięcy zgonów.

Pandemia COVID-19 dodatkowo skomplikowała sytuację pacjentów onkologicznych i ich opiekunów. Wiele osób opóźniało lub unikało badań przesiewowych, diagnozy i leczenia z obawy przed zakażeniem, brakiem dostępu do usług zdrowotnych lub ograniczeniami finansowymi. Ponadto w internecie rozprzestrzeniały się dezinformacje i mity na temat raka i COVID-19, podważając zaufanie społeczne do nauki i medycyny.

Aby sprostać tym wyzwaniom, uruchomiłem kampanię powołując do życia superbohatera - onkopomocnika.

 

7080.pl

Cele kampanii

Głównym celem było zwiększenie świadomości społecznej na temat profilaktyki i leczenia raka oraz wsparcia dla pacjentów i ich bliskich. Należało zachęcić ludzi do korzystania z dostępnych usług zdrowotnych, takich jak badania przesiewowe, szczepienia czy konsultacje lekarskie. Ponadto kampania miała zwalczać fałszywe informacje i mity na temat raka i COVID-19, promując wiarygodne źródła wiedzy i dowodów naukowych.

Kampania była skierowana do szerokiej grupy odbiorców, w tym do pacjentów onkologicznych, ich rodzin i opiekunów, personelu medycznego, lekarzy, mediów i opinii publicznej. 

Onkopomocnik ze swoim przekazem pokazywał się w różnych kanałach komunikacji, takich jak telewizja, internet, media społecznościowe czy outdoor.

 
7080.pl

Działania w ramach kampanii

  • Powstał spot reklamowy, który pokazywał historie oknkopomocnika. Średnia liczba odbiorców reklamy w trakcie trwania całej promocji wyniosła 2 546 960 osób. Nie liczymy tutaj personelu medycznego, lekarzy, opiekunów pacjentów, osób towarzyszących.

  • Powstała także dedykowana strona kampanii na Facebooku, której zadaniem było promowanie noszenia maseczek w przestrzeni publicznej czy zachowania dystansu społecznego. Walczono tam także z fake newsami aktywnie komentując wpisy użytkowników. Strona w 4 tygodnie dotarła do ponad 25 000 osób.

  • Kampanię wsparto także wizerunkowo (banery). Tutaj celem było osiągnięcia maksymalnych zasięgów. Reklamy zostały umiejscowione na dużych serwisach ogólnopolskich oraz największych serwisach o tematyce zdrowotnej. W 6 tygodni dotarły one do 600 000 odbiorców.

  • W ramach promocji idei “Onkopomocnika” wymyśliliśmy kreatywny konkurs z nagrodami, który dotarł do 20 000 osób. Onkopomocnik to osoba, która pomaga pacjentowi onkologicznemu w codziennym funkcjonowaniu, np. towarzyszy mu w wizytach lekarskich, pomaga w domowych obowiązkach czy po prostu jest dla niego wsparciem emocjonalnym. Konkurs polegał na tym, że użytkownicy mogli nominować swoich onkopomocników lub samych siebie.
 
 
 
7080.pl

1. Cel kampanii

Kampania "Zostań onkopomocnikiem" została stworzona z myślą o podniesieniu świadomości na temat znaczenia zachowania higieny i bezpieczeństwa w czasie pandemii COVID-19 dla osób przewlekle chorych, w szczególności dla pacjentów onkologicznych.

 

Celem kampanii było zwrócenie uwagi na ochronę zdrowia tej grupy osób i zachęcenie do podejmowania działań zmniejszających ryzyko zakażenia.


Kampania "Zostań onkopomocnikiem" miała na celu zbudowanie świadomości w  kontekście ochrony zdrowia osób przewlekle chorych, a przede wszystkim pacjentów onkologicznych, w czasie pandemii COVID-19.

Kampania realizowana była od listopada do grudnia 2021 roku.
Ze względu na rosnące zainteresowanie problemem oraz sygnały personelu szpitali w Polsce, niektóre działania zostały przedłużone do końca stycznia 2022 roku.

 
7080.pl

2. Strategia kampanii

Główną strategią kampanii było skoncentrowanie się na emocjach i wartościach, które są ważne dla rodzin oraz bliskich pacjentów onkologicznych i osób przewlekle chorych.

 

Kampania miała na celu zbudowanie zaangażowania społeczeństwa


Strategia kampanii opierała się na wykorzystaniu różnorodnych kanałów komunikacji, takich jak media społecznościowe, strona internetowa, i materiały drukowane. 

Dodatkowo, kampania opierała się na silnym przekazie merytorycznym, który miał na celu edukację społeczeństwa na temat zagrożeń wynikających z pandemii COVID-19 dla osób z grupy ryzyka (poddawanych chemioterapii). Ważnym elementem przekazu był również apel o solidarność społeczną i potrzebę dbałości o zdrowie innych osób.

Wszystkie te elementy razem składały się na spójną strategię marketingową, która miała na celu angażowanie społeczeństwa w działania na rzecz chorych.

 
7080.pl

3. Działania w ramach kampanii

Do osiągnięcia celów kampanii wykorzystywano różne narzędzia i materiały promocyjne, takie jak strona internetowa, media społecznościowe, spoty reklamowe, plakaty, ulotki, a także akcje edukacyjne i informacyjne.

 

Działania skierowane do pacjentów onkologicznych i ich rodzin:


  • Stworzenie strony internetowej kampanii z informacjami o COVID-19 dla pacjentów onkologicznych i ich rodzin
  • Publikacja artykułów na stronie internetowej
  • Zaopatrzenie oddziałów onkologicznych w ulotki informujące o kampanii
  • wyświetlanie w jednostkach prywatnej służby zdrowia spotów reklamowych

Działania skierowane do pracowników służby zdrowia

  • Stworzenie specjalnej sekcji na stronie internetowej kampanii z informacjami dla pracowników służby zdrowia
  • Przeprowadzenie webinarów dla pracowników służby zdrowia na temat ochrony zdrowia pacjentów onkologicznych

Działania skierowane do społeczeństwa


  • Kampania reklamowa w internecie i mediach społecznościowych informująca o wadze ochrony zdrowia osób przewlekle chorych, w tym pacjentów onkologicznych
  • Publikacja artykułów w mediach o tematyce ochrony zdrowia osób przewlekle chorych
  • Przeprowadzenie konkursu na najlepszy slogan  skierowanego do młodzieży.

Ac rutrum etiam arcu sodales suspendisse cubilia nunc curabitur posuere himenaeos erat leo placerat nostra curabitur sed iaculis arcu curabitur sem ornare vivamus ornare commodo.

 
bemarketing

Krok 3
Stworzenie strategii marketingowej

Na podstawie analizy potrzeb klienta oraz określeniu celów kampanii, tworzę skuteczną strategię marketingową. W zależności od celów kampanii i grupy docelowej, wybieram odpowiednie narzędzia reklamowe, takie jak Google Ads, Facebook Ads lub oba. W ramach strategii tworzę też listę słów kluczowych, treści reklamowe oraz dobieram grafiki, które pomogą zainteresować grupę docelową klienta.

Increase

60%

Page views

Increase

78%

Website views
bemarketing

Krok 4
Uruchomienie kampanii

Po przygotowaniu wszystkich elementów kampanii, uruchamiam ją na wybranych platformach reklamowych. Bacznie monitoruję jej wyniki, by na bieżąco wprowadzać niezbędne poprawki i optymalizować jej elementy.

Increase

60%

Page views

Increase

78%

Website views
bemarketing

Krok 5
Optymalizacja kampanii

Po uruchomieniu kampanii skupiam się na optymalizacji jej elementów, takich jak słowa kluczowe, treści reklamowe, grafiki czy grupy reklamowe. W ten sposób osiągniesz lepsze wyniki i zwiększysz skuteczność kampanii.

Increase

60%

Page views

Increase

78%

Website views
bemarketing

Krok 6
Raportowanie

Regularnie raportuję klientowi wyniki kampanii. Przedstawiam informacje dotyczące liczby wyświetleń, kliknięć, kosztów oraz wskaźników konwersji. Dzięki temu klient będzie miał pełny wgląd w efektywność kampanii i będzie mógł na bieżąco weryfikować jej skuteczność.

Increase

60%

Page views

Increase

78%

Website views
bemarketing

Krok 7
Dalsza optymalizacja i rozwój

Na podstawie wyników kampanii i analizy danych, dalsza optymalizacja oraz rozwój jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu. Wspólnie z klientem dokonuję zmian i modyfikacji, które pomogą osiągnąć lepsze wyniki.

Współpraca ze mną to nie tylko stworzenie skutecznej kampanii reklamowej, ale także wsparcie w jej dalszym rozwoju i optymalizacji. Dzięki mojemu doświadczeniu w branży reklamowej oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta, mogę zaoferować efektywne rozwiązania, które pomogą w osiągnięciu celów biznesowych.

Increase

60%

Page views

Increase

78%

Website views
bemarketing

Wykorzystaj
e-Marketing

Osiągaj cele łatwiej i skuteczniej. Nie trać czasu na walkę z konkurencją - wykorzystaj korzyści marketingu i osiągnij sukces!

Umiejętność prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych
Zdolność do tworzenia skutecznych strategii marketingowych
Znajomość rynku i potrzeb klientów
Umiejętność budowania silnej marki
Zdolność do kreowania innowacyjnych produktów i usług
Umiejętność prowadzenia działań w zakresie marketingu internetowego

Marketing dotyczy wartości. To skomplikowany i hałaśliwy świat, i nie będziemy mieli szansy, aby ludzie pamiętali wiele o nas. Żadna firma nie ma takiej szansy. Dlatego musimy bardzo jasno mówić o tym, co chcemy, aby o nas.

Steve Jobs, założyciel Apple Inc.